"Enter"a basıp içeriğe geçin

Etiket: shell script

Yazılımcı dediğin yılda en az bir kere shell script yazmalı

Başlığı lafın gelişi yazdım. Yoksa böyle bir iddiam yok. Eski dost shell script yazımda uzun anlattığım için burda kısa geçeyim: shell script yazmayı, daha doğrusu shell script yazmayı sevmeyi bundan 13 sene evvel Ankara’da çalışırken o zamanlar arkadaşım olan birinden öğrenmiştim. Başı sıkıştığında shell script ile kotaramayacağı iş yoktu. Bu gece de benim başım sıkıştı. Üzerinde çalıştığım iOS uygulaması için sağolsun Apple’ın dikte ettiği 12 farklı boyuttaki (180×180, 120×120, 152×152, 76×76, 80×80, 40×40, 87×87, 58×58, 57×57,29×29, 50×50, 22×22)  ikonları hazırlıyordum. İlkinde üşenmedim Photoshop’la hepsini boy boy kesip biçip -daha doğrusu resize edip- projeye ekledim. Cihazda nasıl göründüğüne malesef en son…

Eski dost shell script

2001 senesinde (arkadaşlarımdan bir sene gecikmeli olarak) mezun olup Ankara’daki Bimel Elektronik şirketinde php yazılımcı olarak işe başlamıştık. İşe girmemize aynı üniversitede farklı bölümler okuduğumuz bir arkadaşım vesile olmuştu. Kendisi aynı firmada sistem yöneticisiydi. Biz de şirketin php-mysql tabanlı intranetini idame ettirmek ve yeni uygulamalar hazırlamak için Barış’ın tavsiyesi ile giden elemanın yerine işe alınmıştık. O yıllar Linux ile en çok haşır neşir olduğum zamanlardı. Nasıl olmayayım, hemen karşımdaki masada Barış sıfırdan işletim sistemi dağıtımı (İstanbulx) hazırlıyor, her gün dökümanlar hazırlayıp nette yayınlıyordu. Istanbulx’in boot ekranının grafik çalışmasını ve pelikan logosunu da bildiğimiz kadarıyla biz hazırlamaya çalışmıştık. Aynı evi paylaştığımız…